Wednesday, August 16, 2006

Next stop Baker street!

Wohoo!! Imorgon drar jag till London! Det ska bli såå kul och jag har sett fram emot det så mycket. Det var tre veckor sen jag såg min älskling och det är alldeles för lång tid. Får lite deja vu-känsla till när vi precis hade träffats och skrev vackra kärleksbrev till varandra stup i kvarten och saknade varandra så mycket. Finns det ett bättre sätt att piffa upp vardagstugget än med att vara ifrån varandra? Jag tror inte det. Bor man inte ihop finns det liksom ingen anledning att gnata om dammråttor och skitiga diskbänkar. (Okej, det var mest jag som gjorde det… Men det var ju Benn som gjorde att jag behövde gnata i första taget!) Man får bara det där fantastiska istället och blir aldrig aldrig trött på varandra! Supercoolt att känna så igen och bli påmind om varför man tycker att sin pojkvän är den på bästa i hela universum.

Vi ska få låna Benns syster Lucys lägenhet så att vi slipper trängas med alla hans roomies. Lucy och pojkvän Colin bor i en liten nyrenoverad sak högt uppe i ett flashigt hus med portvakt och inomhuspool. Stor skillnad från deras ställe i Brixton där man typ behövde ha sin pikadoll (om jag nu hade haft en sån) med sig när man skulle gå och köpa en liter mjölk. Därför ska jag nu leka asposh hela helgen och typ bara äta croissanter och nypressad juice till frukost hela tiden. Sen ska jag gå och handla i massa trevliga affärer som typ Urban Outfitters (som föresten öppnar på bibblan i stockholm snart!) och sånt medan Benn är på jobbet. Och dricka te och scones och äta fish and chips och dricka öl på en pub och gå på Tate Modern. Vilken helg det kommer bli!

Vi ses!

5 Comments:

Blogger Sannan said...

Tack =)

Är avis på din weekend i London.. lät ju inte som nån direkt jobbig tillvaro :D
Hoppas du får det superbra när du sitter där med fötterna i inomhuspoolen med kanske en flashig drink i näven!

11:03 AM  
Blogger majsan said...

tack tack!! Det ska jag ha!

12:03 PM  
Blogger Johanna said...

gud va skönt att få höra lite bragrejor med att vara ifrån varandra. Fredriks londonäventyr närmar sig och jonki blir lite nervös. Men det ska nog ordna sig. Vi kanske kan ha sällis i framtiden????? kram

7:01 AM  
Blogger Ica said...

ha så skojigt gumsan! saknar dig! hälsa lilla bennsingen :)
kraaam

11:48 AM  
Blogger Pytti said...

Åh, låter som en underbar helg det där. Du får komma tillbaka och flasha med dina nya outfits i skolan på måndag. Ses då! Kram

6:26 AM  

Post a Comment

<< Home