Tuesday, February 13, 2007

El listo

A is for age: 23 år, 11 månader, 6 dagar

B is for booze of choice: Ett glas rött tack! (eller flaska kanske…)

C is for career: Efter att vi slagit igenom med Hodie Calendar och tjänat storkovan drar jag mig tillbaka till en söderhavsö för att skriva tantsnuskromaner.

D is for your dad’s name: Bertil alias Bebbo

E is for essential items to bring to a party: Twister! Snacka om isbrytare

F is for favourite song at the moment: Chasing cars med Snow Patrol

G is for favourite game: Igen… Twister!

H is for home town: Täby, fast det är mer en tätort tyvärr.

I is for instruments you play: Piano och lite gitarr. Har även skrämt slag på allmänna musikskolans fiol- och klarinettlärare genom att ta lektioner där.

J is for jam or jelly you like: Hjortronsylt, svartvinbärssylt

K is for kids: Nej

L is for living arrangements: Lägenhet

M is for mother’s name: Solveig alias Solan

N is for name of your crush: Bendy.

O is for overnight hospital stays: tre. Fick akut magkatarr en gång. Otrevligt. För mycket morfin ledde till att jag avslöjade en massa hemlisar för min mamma

P is for phobias: Äckliga djur inomhus, mörker, ringa upp folk jag inte känner.

Q is for quotes you like: Distance makes the heart grow fonder. (jag har ju inte så mycket val liksom ;)

R is for relationship that lasted the longest: 2,5 år

S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Jeans, långa trikåtröjor och halsband.

T is for time you wake up: 6.50 snoooze 7.00 snooooze 7.10 snoooooze 7.20 upp!

U is for underwear: jo, oftast

V is for vegetables you love: Brysselkål, broccoli, avocado. Herregud Ica. Vi har exakt samma älsklingsgrönsaker. Och du Avocado är absolut en grönsak.

W is for weekend plans: London baby!

X is for x-rays you’ve had: en arm. Lyckades få en spricka när jag åkte miniskida ner för en trappa.

Y is for yummy food you make: Tomat och oreganoköttbullar med ugnsstekt potatis är smaskens. Och laxspett med kardemumma.

Z is for zodiac sign: Firre

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Du!

Ä är för älsklingstrend: Långa linnen och toppar. Perfekt för min långa överkropp. Allt annat blir magtröjor.

Ö är för en önskan just nu: Ro i sinnet, pengar på banken, körkort i hamn och massor av kärlek. Oj, det var visst fler än en…

3 Comments:

Blogger Pytti said...

meh, ja du har faktiskt en lång överkropp, har jag aldrig tänkt på. intressant du.

8:10 AM  
Blogger majsan said...

jag vet!! Det är en sådan plåga. Kunde man inte ha fått långa ben istället. Fast ja, jag har ju iaf ben (Och Benn!) Tack för det ;)

8:19 AM  
Blogger Ica said...

mmm, mumsiga grönsaker. Det är bra med din långa överkropp. Du är så fin som du är. Tänkte på att nu får Benn bra träning i bloggläsning eftersom frågorna är på engelska. Då kan han ju gissa svaren lite kanske...

8:06 AM  

Post a Comment

<< Home