Friday, February 23, 2007

Tungan som försvann

Var hos tandis idag för att laga mitt andra hål. Efter tre, fyra bedövningssprutor hade jag så här bra känsel i munnen:

Tandläkaren: Gnissla med tänderna nu! Känns det som att du kan bita ihop ordentligt?
Maja: Nääää. Det är nåt i vägen.
Tandläkaren: Konstigt. Jag putsar lite mer.

10 putsande minuter senare.

Tandläkaren: Så där! Nu då? Nu har jag putsat så mycket jag kan. När du biter ihop tar tänderna inte ens emot.
Maja: Ahh, fast det är nåt konstigt där. Känns som att jag inte riktigt kan bita ihop. Vad kan det vara?
Tandläkaren: Ja, fast nu biter du ju på din egen tunga.

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Fast det är ju i alla fall bra att du har din tunga i munnen och inte som Annika säger på skon:)

10:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

damen i skoaffären höll med mig :)

1:05 PM  
Blogger majsan said...

menar du plösen på skon annika? Ja, man säger nog tunga ibland. Ha!

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Shit vad läskigt, bita på sin egen tunga och inte känna det... hm, jag har aldrig fått bedövning i munnen, har inte behövts som tur är.

8:12 AM  
Blogger Linda said...

Usch och aj.
Min stackars mamma hade otur en gång hos sin tandläkare som verkade helt vild med borren. Han borrade henne i tungan. Jätteläskigt. Mamma har med andra ord varit jättenära att bli tungpiercad.
En annan gång råkade samma tandläkare sticka hål på ett blodkärl i kinden på henne vid bedövning. Följden blev ett jättestort blåmärke över hela kinden. Det såg ut som om hon fått en rejäl käftsmäll. Har för mig att hon sjukskrev sig...

3:03 AM  

Post a Comment

<< Home