Tuesday, March 20, 2007

Hyresvärd ger maja husarrest som straff

Är imponerad av Eskilstuna Hems metoder att hålla försöka hålla kvar sina hyresgäster. Ringde upp dem igår och berättade att jag skulle säga upp min lägenhet eftersom jag skulle flytta utomlands. Idag agerade de direkt genom att låta låset till min ytterdörr gå sönder och göra mig inlåst! (Visst måste de ha något med detta att göra?) Just ett fint sätt att behandla sina hyresgäster! Lite omoget är jag beredd att säga.

Skulle precis ner i tvättstugan och hämta min tvätt som vid detta lag säkert är helt tillskrynklad, och så kunde jag inte öppna dörren. Vridgrejen på låset bara snurrade runt runt i all oändlighet, men dörren förblev stängd. Att säga "Sesam öppna dig!" fungerade inte.

När jag insåg att dörren var låst kunde jag nästan känna brandröken smyga sig in genom brevinkastet och blev alldeles kallsvettig. Hittade inte numret till hyresvärden och letade som en tok på gula sidorna. Fick till slut tag i nån Markus via hans mobil och störde stackaren mitt i middagen.

När jag sa vad jag hette sa han: "ja, det var du som skulle säga upp din lägenhet ja!!" (som att han kom på att han skickat dit nån torped till min lägenhet imorse för att bruka våld på mitt lås. Kanske är jag paranoid...) "Ja, då kan jag ju hämta din uppsägning på en gång, ja"

Det kan du vara säker på!!

5 Comments:

Blogger Ica said...

Haha! Näää, stackars Majsan!

1:22 PM  
Blogger Pytti said...

hihi.

9:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm, får väl se om Mimer kör med samma tricks när jag ska säga upp min...:D

3:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehe, det e inte lätt att heta maja alltid;)
Krya på sig!

1:27 AM  
Blogger Linda said...

Usch jag hade verkligen fått panik. Jag lider av klaustrofobi så det där hade knäckt mig totalt. Vilken tur du blev utsläppt hehe. Lite Rapunzel (stavning?) över dig där.

5:50 AM  

Post a Comment

<< Home