Friday, July 13, 2007

Super easy lifestyle

Okej jag skäms nästan över min super easy lifestyle nu för tiden. Den här veckan har bestått av middag/öl med kompisar, IKEA-besök, jätteonödig spontanshopping på H&M, stora mängder gosprat i telefon, sovmorgnar, promenixar runt "min" sjö och vansinnigt långa DN-läsarmarathons med fördjupningar speciellt i seriedelen. Vissa kanske skulle bli stressade av att inte ha allt planerat in i minsta detalj, men hey, det är liksom det som är charmen! För har man inte varenda minut planerad kan man när som heslt hoppa på skoj grejer som händer i omgivningen. Och tro mig, skoj grejer händer det!

Ikväll kommer äldsta polarn Bettan (hon är inte 100 bast alltså, men jag har känt henne forever) på middagsbesök och får paradrätten kyckling-bulgur-sallad (Tack Ican för receptet. När kommer du hit föresten?) Och imorgon ev öl med Pytti, Joel och Luggen?

Päronens blommor behöver visst vattnas igen. På riktigt, hur mycket kan en pelargon bälga i sig egentligen?

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Maja! Vad skönt du verkar ha det.. och det ska jag också ha, för nu tar jag semester :D Jag vill också öla imorgon! Hör av er! Kram kram

5:39 AM  
Blogger SkäggMike said...

Jag vet en person som inte skulle bli speciellt stressad av att inte ha allt planerat. Jag! Saker och ting brukar lösa sig så bra ändå. Inget jobb? Äsch, det löser sig. Tomt på umgängesschemat? Det kommer nog något snart.

That's me. Och det funkar ju tydligen. :D

11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, det låter skönt det där!
Semester e härligt:) Många kramar

2:10 PM  
Blogger Ica said...

Jag vill också ha lite ledigt. Jag vill med öla. Jag vill med till Stockholm. Den där salladsgrejen har jag gölmt för längesen...

12:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Visst är det skönt att vara ledig :) Fika med kompisar hela dagarna, njuta av solen när den tittat fram, ta en öl då och då. Underbart! :)

9:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Solen skiner - antar att du är ute och dricker en välförtjänt öl, eller?? När börjar du jobbet? Jag kommer till Sthlm nästa helg och vill supergärna träffa mina tunavänner som bor i sthlm då. Gärna på fredagen. Ni kan väl prata och kanske komma på ngt. Vore superkul att träffas innan allvaret sätter igång igen (men jobb denna gången och inte skola).

Kramisar Tessan

10:09 AM  
Blogger Ica said...

Uppdatera Majsan. Jag vill veta mer vad som händer hos dig! Kraaaaam

2:15 AM  
Blogger SkäggMike said...

Ja du, majsan. Det var massor med timmar sedan senast. Och du har ju varit ungefär lika bra som jag på att uppdatera bloggen, så jag vet ju knappt vad som händer med dig. :(

Med mig är livet mycket bra just nu. Hur är det för dig?

1:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

This is great info to know.

1:08 AM  

Post a Comment

<< Home