Thursday, June 07, 2007

Äntligen färdig!



















Igår var det Sveriges Nationaldag och luften var full med doften av grillad flintastek och nyklippt gräs. Det var den första dagen jag kände att sommaren nästan är här och likaså lediga dagar. Men först idag blev jag verkligen ledig för jag och Ica gick upp med vår uppsats och nu är det ajöss till kaffekopp och korrläsning. Nåväl, några revideringar blir det väl, men vi vet i alla fall att uppsatsen kommer gå igenom och det känns skönt.

Precis när jag satt och njöt som mest med en glass ringde mobilen och företaget som jag var på intervju hos förra veckan meddelade att de ville träffa mig igen. Sakta men säkert går det framåt och jag hoppas hoppas! Ändå försöker jag tänka att blir det inte det här, blir det något annat.

Ikväll blir det i alla fall Rothoffsparken för att fira Annika som fyller år och mig själv och alla andra som är klara med uppsats. Jag och Ica har ju gått upp sist av alla och inte helhjärtat fått delta i allt galejande senaste veckan, även om jag måste medge att vi gjort ett tappert försök.

Dags att fixa grillspett och packa väskan inför resa till Frösön och kusin Hanna med fästman Andreas som knyter Hymens band på lördag. Hurray!

2 Comments:

Blogger Ica said...

Vilken fin idiom på slutet, eller kanske en eufeism till och med!Fy vad roligt att du ska på ännu en intervju med dem! Hejja Maja!!! Jag ska så hålla tummarna för dig. Och vi var sååå duktiga idag. Och de senaste veckorna. Cred till oss. Puss på dig min lilla vän! Nu ska vi delta i galej!

7:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

det kommer gå bra för dig :)
tack för igår, det var kul.

ha det så kul idag, vi kommer sakna dig här.

kram

7:13 AM  

Post a Comment

<< Home