Thursday, April 05, 2007

Vill någon ge mig 1,9 miljoner?

Så då blev det en flytt till Stockholm istället för London. Och trots att det känns lite vemodigt är jag delvis nöjd med beslutet. Mycket för att jag nu kan ha en mer än sporadisk kontakt med härliga familjen och vännerna. Och att jag kan söka ett jobb som faktiskt har med min utbildning att göra!

Var och hälsade på min bror och hans flickvän igår och åt fantastiskt god middag. Visste inte att min bror var en sådan mästare i köket. Egna canelloni hade han snott ihop minsann. Jag är imponerad. Blev en hel del prat om lägenheter eftersom det är mitt stora huvudbry just nu. Förra helgen var jag och tittade på en del fina, men oh så dyra, sådana. Min favoritlägenhet kändes lite för dyr redan vid utropspriset och när den två dagar senare stannande på 1.9 miljoner blev jag lite svag i knäna. Vad tjänar en nyutexad textdesigner? Inte så mycket.

Men kampen fortsätter och jag använder mig av positiv visualisering a la Mia Törnblom. Innan jag vet ordet av står jag och lagar middag i mitt nya kök och fixar middag till alla kompisarna, som hurra, också ska flytta till Stockholm. Ironiskt att jag känner fler folk i Stockholm nu, än vad jag gjorde när jag flyttade härifrån. Lägger in en bild på den fina lägenheten så att ni blivande Stockholmers på jakt efter lägenhet kan dreggla lite...




Dreggel, dreggel, dreggel...

3 Comments:

Blogger Ica said...

hade jag haft så mycket pengar hade jag gett dem till dig. Nu får du en utmaning från min blogg istället.

3:24 AM  
Blogger Lotta said...

Du kan få 1.9 miljoner kramar om du vill:)

12:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, det verkar som alla är på väg till stockholm. Till och med jag som alltid varit en riktig stockholmsvägrare är lite sugen på att flytta dit. Min syster flyttar dit i sommar också...

11:15 AM  

Post a Comment

<< Home