Friday, March 23, 2007

Ur en bebis perspektiv


Idag var kompis Elisabeth med dotter Allis och våra mammor på besök. Sist jag såg Allisen var hon sååå här miniliten. Ett år senare hade hon växt en hel del, men var minst lika söt. Idag lekte vi bland annat "plocka-ut-alla-grejer-ur-majas-kökslådor-medan-maja-plockar-i-dem-igen". Sen sjöng vi imse vimse spindel och kittlades. Att se på världen ur ett barns perspektiv är ganska uppfriskande. Egentligen är världen ganska härlig. Så länge man får vara med dem man gillar, är mätt och har torr blöja. Eller? De där problemen som kommer sen, vad betyder de egentligen?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hihi så söt och liten :)

4:47 AM  
Blogger Pytti said...

ja tänk om livet var så där lätt som det är när man är liten...suck.

6:59 AM  
Blogger Johanna said...

oj vad var det som ställdes upp och ner?? jag är så inne i min jordkällare att jag inte märker att andra också har obekväma omgivningar:)

3:29 AM  
Blogger Johanna said...

Men herregud!! Jag fattade inte att det var SÅ när du kom förbi biblo häromdagen. Förstår att du inte ville säga nåt. Ringde dig just men mobilen avstängd:( Hoppas du är ok.

12:31 PM  
Blogger SkäggMike said...

men, men... va?

4:17 PM  

Post a Comment

<< Home