Saturday, June 02, 2007

Fest fest fest


Tokgrym fekke i onsdags i studion på IDP. 30-talstemat var klurigt men blev helt rätt. Lyckades inte få med mig min egen kamera, men vad gör väl det när ens polare är värsta papparazzisarna. Kolla tex in Johan & Linda. Har fortfarande inte återhämtat mig fysiskt efter den vilda festen så blir en lugn hemmahelg hela helgen, varvat med lite glass i solen. Det ska det nog finnas tid för.

Lyssnar förresten på "Design Simon&Thomas" på ett öra. Engelsmannen sa just "In the new vardagsrum, we're gonna put [...] For dinner we're gonna have fiskpinnar [...] I don't care about the snickare arriving" Jag vet inte. Självklart vet jag ju att jag själv pratar engelska med svenska ord instoppat lite här och var, men det kan väl omöjligt vara så här enerverande? Näääjdå!

Och nu över till något helt annat. Var på intervju igår på ett inredningsföretag i sthlm. Tjänsten innebar en hel massa skoj, både sånt som har med utbildningen att göra men även nya grejer. Kändes bra men läskigt. Allt är ju på riktigt nu helt plötsligt. Men den dag jag får ett jobb, ett riktigt jobb, på riktigt, då kommer jag jubla! Jättehögt!

Vet föressten inte om tänket med att inte skaffa sommarjobb var helt genomtänkt. Kanske får jag höra av mig till mina kära skokollegor i estocolmo? Eller sitta på mammas och pappas soffa och äta kall ravioli hela sommaren. Jag har aldrig varit arbetslös. Kanske är dags att prova det nu? Jag skulle kunna skriva ett par bestsellers eller rädda regnskogen? Möjligheterna är oändliga.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men du är ju för jäkla snygg alltså!!

12:21 PM  
Blogger Linda said...

Jag håller tummarna för er tjejer imorgon men det behövs nog inte. Ni kommer kicka ass är jag helt övertygad om, kram på dig Maja.

9:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vicken fin bild, så kul vi har.. får jag låna bilden till min blogg osså? Jobbet låter urspännande - håller tummarna! Ses hos Ica!

11:52 PM  
Blogger hhannahh said...

Jag håller tummarna för att du får jobbet!heja heja!

4:39 AM  
Blogger majsan said...

tess - är johan som ska ha kredd för den bilden! Du får säkert ta den om du länkar till honom.

5:44 AM  

Post a Comment

<< Home