Thursday, June 21, 2007

Att falla i sömn

Jag bloggade för två dagar sedan, i samband med eskilstunaflytt, om nya tider och förändringar. Tydligen verkade jag i det stora hela tycka att sådant var bra om än lite vemodigt. Jag är nu beredd att helt byta åsikt. Förändringar, särskilt hastiga, något oväntade sådana är helt enkelt farliga!

Sätt er in i följande scenario. Du har länge haft en 180 centimeter bred säng helt för dig själv. Du kan välja om du vill sova på längden, bredden, upp och ner, på diagonalen etc. Så, över en natt halveras din sovyta till 90 centimeter (utrensing av möblemang, genom försäljning, på grund av flytt) och du småskrattar åt din patetiska docksäng innan du kryper till kojs. Tänker att oj, här gäller det att dra in fötterna och inte drömma för vilt. Men någonstans mellan det att du lagt ifrån dig din kvällsbok (för närvarande Bridget Jones dagbok.. ja, jag läser den igen!) stoppat i öronpropparna och släckt lampan så är sängens area som bortglömd.

Jag vaknade i fallet och hann precis sträcka ut foten för att köra in den i den närstående byrån. DUNS! Landade tungt på axeln och undrade förvirrat var halva sängen tagit vägen. Hade ju såklart sträckt ut mig som vanligt med mina stolta etthundrasjuttiotreåenhalv centimeter, i tro om att sängen var lika bred som natten innan. Tyvärr var den inte det.

Slutsats: Förändringar kan vara direkt farliga.

2 Comments:

Blogger SkäggMike said...

Hehe, kan tänka mig ditt ansiktsuttryck där. :D

4:58 AM  
Blogger Johanna said...

hehehe det var det roligaste! jag har istället fått en jättebred säng hos päronen. Eller en bäddsoffa. Som sluttar mycket bakåt precis vid huvudändan så jag får på tok för mycket blod i hividet under natten!

2:13 AM  

Post a Comment

<< Home