Friday, September 21, 2007

Nu är det klippt!

Mina kära, nu tråkigt nog före detta, klasskompisar vet precis vad jag talar om när jag berättar om att folk brukade kalla vår institution för klipp-och-klistra-institutionen. Jag tyckte hela tiden att det var lite löjligt. Vad jag vet så höll jag nästan aldrig i vare sig sax eller lim under den mesta av tiden på skolan. Men vad vet jag egentligen? Det är nu när jag kommit ut i yrkeslivet som jag förstår begreppets verkliga innebörd. För de senaste dagarna på jobbet har här klistrats, klippts, målats med färgpennor och pysslats så det står härliga till. Man skulle kunna säga att första jobbet har vissa likheter med de första veckorna på lågstadiet. Tänk att det behövdes tre år på högskola för att lära sig hålla en sax rätt. Fantastiskt!

Igår pysslade jag ihop ett snajdigt shoppingschema med tillhörande shoppinglistor, som man kan ta med sig när man går och handlar. Väldigt viktigt för företagets verksamhet att det alltid finns espressokaffe hemma. Hur skulle annars folk kunna arbeta ordentligt? Vet inte alls hur de klarade sig innan jag började här… ehrm..

Glad helg! Hur fort gick den här veckan? Jättefort!

6 Comments:

Blogger Johanna och Fredrik said...

kan du komma på fest den 6e??????

7:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

superfort!

jag ska ti malmö, ska nog boka flyg i helgen, vi kan väl höras?!

kram pytti

7:11 AM  
Blogger Ica said...

jag saknar majsan. Du bor för långt bort.

10:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej! Var väldigt länge sen man hörde något från dig. Vad jobbar du medför något? Nyfiken ju! Hoppas allt är bra med dig! Kram

3:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha,viktigt sånt där!

6:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det är precis vad det är. Men det är svårt för kunderna att förstå..i alla fall mina kunder, om man ska förklara allt.

7:31 AM  

Post a Comment

<< Home