Wednesday, August 23, 2006

Jag är Maja - Morotskaksätig

Var första gången på sceniskt framträdande idag och vi fick presentera oss själv med vårt namn (logiskt?) och ett adjektiv som började på samma bokstav som vårt namn och som beskrev oss själva. Jag går tydligen textdesign och ska alltså vara bra på att spontant komma på sånt här. Men nej, det jag fick fram var: "Hej jag heter Maja och jag är morotskaksätig". De andra tycker nog att jag är helt knäpp nu.

Min hjärna måste ha valt en för hög växel från gårdagskvällens morotskaksätarorgie framför desperate housewives och därför kreerat detta fantastiska oupptäckta adjektiv.

På begäran kommer nu mitt recept:

Morotskaka
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
1 dl olja
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
1, 5 riven morot

Glasyr:
30 g margarin
50 g Philadelphiaost
2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Gör så här: Vispa ägg och socker fluffigt. Rör i allt annat. Häll smeten i smord och bröad form och grädda i 175 grader mellan 30 och 40 minuter.
Glasyr: (Jag gör alltid dubbel sats) Smält margarinet. Rör ner osten i margarinet tills den också är smält. Blanda i florsocker och vaniljsocker.

Kakan färdiggräddad? Låt den svalna innan du kladdar på glasyren. Pudra kanel över. Garnera med mandel. Förvara i kyl tills kakan ska serveras.

Klart!

Maja morot (Det är vad läraren Kerstin kallade mig hela lektionen.) önskar er lycka till!

1 Comments:

Blogger Pytti said...

MOHAHAHAHA! vad du är knäpp majan! hihi

12:41 PM  

Post a Comment

<< Home