Wednesday, November 22, 2006

Elaka trafikskolan kursar!

Tidigare i morse satt jag framför datorn på trafikskolan och kände mig ganska nöjd med mig själv. Jag hade precis klarat att fickparkera på egen hand och nu skulle jag bara sitta och klicka lite med teorin innan jag fick en veckas uppehåll från körning. England hägrade.

Det var då jag fick höra något som fick mig att dra lite extra på smilbanden. Utbildningschefen, en man med mycket hög röst, berättade lite skadeglatt till en annan anställd: ”Vet du vad jag läste i tidningen imorse? City trafikskola har gått i konkurs. De har skatteskulder på 280.000 kronor!”

Jag hoppade till när jag hörde City Trafikskola (min gamla trafikskola där min tidigare trafiklärare gav mig ett helvete!) nämnas och när jag sedan insåg hur illa ute de var ute, måste jag säga att det kändes bra.

Börjar förstå varför det aldrig var problem att få några tider på gamla skolan och varför min trafiklärare jämt var så arg och elak. Hur glad kan man vara när man vet att man kanske kommer förlora jobbet?

Körskoleeleverna som fortfarande kör med City trafikskola riskerar att förlora förinbetalda pengar och har man betalat för ett maxipaket kan det röra sig om så mycket som 9200 kronor. Det är mycket pengar för ingenting. Tack och lov att jag bytte i tid. Eva! I owe you one.

Hoppas nu att inte bara Skattemyndigheterna håller trafikskolan i uppsikt utan även att möjligen STR kunde vakna till och granska skolans utbildningsmetoder!

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, fast du var ju skyldig dom pengar, så då kanske du hade sluppit o betala istället.;-)

5:57 AM  
Blogger majsan said...

sant sant!!

9:54 AM  
Blogger Johanna said...

tusen tack för fikat igår! det var verklige supermysigt. behöver såna kvällar så man kan koppla bort allt.

ha så kul i london!!

4:07 AM  
Blogger Johan F. Wahlberg said...

Flax to the max!

Hei hei

1:22 PM  
Blogger Ica said...

Tack för en mycket trevlig kväll igår. Hälsa lilla bennsingen i utlandet. Jag saknar dig redan här ju.
kraaaaaaam på dej!

3:32 PM  
Blogger Lotta said...

Tack för en jätte-mysig fikakväll, trots att jag normalt sett inte tittar på OC. Ni ser, trevligt sällskap kan t.o.m. göra en dålig tv-serie bra:)
Och tack för dom fina orden på min blogg...

Hoppas du har det fin-fint i London!

4:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha!rätt åt dem de jävlarna;)

2:48 PM  
Blogger Lotta said...

Maja, bara för att du är i London och hälsar på Ben så har du ingen rätt att sluta blogga under tiden!
Aja Baja!

4:59 AM  

Post a Comment

<< Home