Sunday, August 27, 2006

Ny lägenhet!

Jaha, så var det den tredje gången stackars pappa, Daniel och Helena fick släpa sig hit med flyttlasset. Men visst blir det väl lite enformigt att bo i samma lägenhet mer än ett år? Ja, det tycker jag nog. Under mina första tjugo levnadsår gick jag inte igenom en enda flytt, men sedan brakade det löst och nu är jag inne på min tredje lägenhet på tre år.

Den är väldigt fin lägenheten. Nytapetserad och målad och nya fönster som ljudisolerar nåt helt fantastiskt. (Märks det att jag är nöjd?)

Men den är lite dum lägenheten också. Jag har ingen frys!
"Oj, det glömde jag visst" sa hyresvärden. "Jaha, vi ska väl se om vi kan fixa nåt då.."
Men hallå! Alla mina burkar med hjortronsylt då? Och min älg! (Det är en bit älg, ett ben eller nåt. Inte en hel älg.) Var ska jag stoppa dem liksom!

Och så har jag inget internet. Tre till sex veckor sa Tele 2. De är dumma. Och så har jag bara såna kanaler som mormor har. Ettan, tvåan, kunkapskanalen, fyran och svt24. Jag kanske måste fixa det. Hur ska jag annars hänga med i desperate housewives-snacket?

Men annars är det fint. Åh, min lägenhet, åh!

*pga av författarens internetbortfall kommer endast sporadiska uppdateringar på denna blogg göras. Författaren ber om ursäkt för detta.

6 Comments:

Blogger Pytti said...

Oh noooooo, inte sluta blogga nu när du väl kommit igång! Bums till skolan med dig! Desperate kan du se med oss ju, de ordnar sig! kram

6:32 AM  
Blogger majsan said...

Tack tack! Ska göra. Nej, helt slut med bloggisen blir det inte, kanske bara inte så frekvent som tidigare. Men jag ska blogga så mycket jag orkar! Ska du jobba på Åhléns imorgon, eller se desperate?

Kramelikram!

12:14 AM  
Blogger Pytti said...

jag ska jobba på åhlens jag tror jag nästan helt säkert.

3:53 AM  
Blogger majsan said...

mäh, ja ha ja. Då får jag referera desperate åt dej, ska hem till nia och kolla! Ha så skoj på lagret!

3:23 AM  
Blogger majsan said...

nina, inte nia

3:23 AM  
Blogger Ica said...

säger som anna: inte sluta blogga. Måste säga att jag saaaaknar Maja och hennes inverkan på folk (hello liksom, du skriver att benn blivit äppelkäck...uuuundra vem han fått det från ;))
Hoppas lägenheten är fin och du trivs bra med livet. Maja morot... hm, det lät väldans sött. Men jag ska klura ut nåt er passande. Du är ju inte orange och har inte frilla som en hottentott :)
kraaaaaaam

4:17 AM  

Post a Comment

<< Home