Sunday, December 17, 2006

Konsumera mera

Veckans bästa köp:

*Fusili follkornspasta Ica Gott Liv. 12.90,- på Ica. Jag har fullkomligt snöat in på fullkornstrenden. Vad gott det här är? Va? Jag inser att jag är hopplöst efter alla andra matnördar. Ica, kan man göra sushi med råris tror du?

* Max Factor Masterpiece Mascara, 149,- på Kicks. Den bästa separerande borsten någonsin. Mascarornas mascaror. Jag skojar inte. (Slipper separera fransarna med synål och riskera att bli blind om någon skrämmer en.) Den här gången visste de vad de gjorde. Extra glamourpoäng för den guldiga förpackningen.

* Blossa starkvinsglögg, spetsad med rom. 59,- på Systembolaget. River lite lagom i halsen och ger pirrande varm känsla i magen. Mycket trevlig gåbortpresent om man vill att värdinnan/värden ska bli lite fnissig.

* Startpaket från Comviq/tele 2. Alldeles gratis nu innan julen. Ett försök av Comviq att lura över andra operatörers kunder till sitt eget nät. Uppskattas även av personer som blivit av med sitt gamla sim-kort på grund av elaka tjuvar.

Nästa veckas planerade inköp: Snyyyygg väderstation från Åhlens med inbyggd termometer, väckarklocka och annat bra å ha. Finns i massor av fina färger.

3 Comments:

Blogger Ica said...

Hm, nja. Vi ska nog hålla våra älskade fullkornsprodukter utanför sushin. Den är ju sååååå nyttig ändå :)
Separera fransar med synål?? Låter ju livsfarligt Majsan! Bra att du då funnit mascarornas mascara!

11:23 PM  
Blogger Linda said...

Så den mascaran var bra? Förlänger den mycket?
Jag måste nog spara in lite på mina smink och hud produkter framöver. Har köpt Dior och co ett tag men nu är snart skolan slut och jag kommer bli fattig. Då kan man inte vara extravagant längre minsann.
Jag ska kolla in den där mascaran.
Och ja visst är råris gott. Jag brukar koka det med en grönsaksbuljongstärning i. Åh vad mumsigt.

11:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Visst är det härligt att konsumera ibland! Köpte massa julklappar i går och passade på att köpa några åt mig själv med :)

5:48 AM  

Post a Comment

<< Home