Sunday, December 03, 2006

Mat är gott

Inget kan vara så tacksamt som att bjuda en fattig student på resturang. Särskilt inte en student som betraktar riktig vällagad mat som en av de ädlaste konstformerna som finns.

Igår åt jag om möjligt det godaste jag någonsin ätit. Linguine med skogssvampssås, oxfilé, ruccola och parmesan. När tallriken placerades framför mig stack jag utan att skämmas ner ansiktet så nära maten jag kunde utan att få sås på näsan. Doften var fantastisk och jag fick tårar i ögonen av lycka. Lokalen som erbjöd denna läckerhet var inget mindre än Grappa. Som om det inte var nog med supergod mat lyckades jag även beställa in ett helt otroligt rött vin. Kunde praktiskt taget inte slita mig från min tallrik för att prata med jobbkompisarna som jag var ute med. Fortfarande idag är jag heeelt salig. Mat är nog bland det bästa som finns. Mat. Ett alldeles för basic och trist ord för något så fantastiskt. Visst?

Dags för lunch nu. Tyvärr erbjuder inte min kyl några gastronomiska läckerheter. Får istället hälla upp en tallrik aprikoskräm, sluta ögonen och tänka på att jag snart måste besöka Grappa igen för att smaska på deras fantastiska pizza. Den är inte heller att leka med.

6 Comments:

Blogger Ica said...

det beror ju på hur man uttalar.. Maaaaat ;)

4:46 AM  
Blogger majsan said...

Sant, jag förstår vad du menar. Låter helt klart bättre när det är lite utdraget. Fast jag tycker fortfarande det kunde vara en något festligare ord :)

5:56 AM  
Blogger Ica said...

nej, vad jag är dum. vi var ju inte på harrys samtidigt. Jag var ju där i fredags.

12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, vad hungrig jag blev nu! Dags att göra lite mat, fast det finns nog inga läckerheter i mitt kylskåp heller :(

8:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

ny bloggadress: sannamaria.blogspot.com

Jo vi studenter är väldans tacksamma, restaurangbesök är inget vi har som vana :)

Kram

2:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Maja! Kalaskul igår på Blue Moon och kul att träffa dig och dina vänner! Jag har typ 100 bilder från kvällen och det är inget fel på partajandet där kan man se :-)
Tråkigt det där med mobilen. Vad sysslar folk med??
Kram!

1:44 PM  

Post a Comment

<< Home