Tuesday, December 19, 2006

ringeling, jag förstår ingenting

Idag kom startpaketet med mitt nya nummer till telefonen. Glatt petade jag i simkortet i min gamla reservnokia och satte den på laddning. Efter några minuter hördes ett knaster och ett långsamt ostämt pipande i fallande mollskala. Sedan tystnad. Slutsats: Telefon vägrar att bli uppväckt ur sin vinterdvala. Uj!

Satte istället, en smula missnöjt, übergamla ärvda bennmobilen i uttaget och väntade på kontakt med världen. Inte heller här någon stor success. Kan enbart ringa upp folk utan fyror i telefonnumret eftersom fyr-knappen inte fungerar. Därför alla mina vänner med fyror i telefonnumret, its been nice knowing you.

Misstänker att den engelske tomten har uppmärksammat mina problem med telefoneringen så förhoppningsvis blir lidandet kort ;)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha ja precis :D ja nu har jag iaf målat med spritpenna, vita ränder blev svarta. alltid är det ngn som går på det :P

1:11 AM  
Blogger Ica said...

Jag har ingen fyra! Tjohooo! Jag får vara kvar. Du kan ju få en gammal mobbe av mig sålänge om du vill.

6:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas vi kan vara vänner ändå, fast jag har några fyror. Det gick ju bra idag :)
God Jul!!
kram

7:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, jag har ju hoppat av kursen jag skulle ha läst nu så jag har lite tid över till julstök :) Och så tycker jag inte om att vara ute i sista minuten, blir så stressad då. Kram

12:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag har en fyra i mitt mobilnummer buhuuu. tittade förbi din blogg för att önska dig en riktigt god jul OCH massa vila så att du hinner ifatt. Kramar från Malmö (040...)

6:02 AM  
Blogger Pytti said...

Inte kan du ringa mig heller, suck, då får man inte höra glada maja i luren inte. God jul på dig och hälsa Benn med! Ha det så underbart i England!

6:10 AM  

Post a Comment

<< Home